Bafta waaaiii!!!
Concursuri de pescuit

Luna Mai, la o bere, printre discutii , un coleg imi propune sa fiu al treilea membru pentru o echipa la Concursul ,,Prieteni Pescari la Crap” de pe Lates, Piatra Neamt. Ne pregatim, asteptam cu nerabdare marea zi si a venit . Concurs ce se desfasura in perioada 02 – 05.06.2011. Timp berechet pentru a ne incalzi putin inimile cu adrenalina de pescar. Plecam inspre Piatra Neamt, ajungem, sedinta tehnica, tragerea la sorti si mergem pe standul aferent noua .

Pana la inceperea concursului (12.00) ne mai instalam, pregatim sculele,monturi, si la Start ne avantam cu totii pe treaba,care arunca, care nadeste, pentru inceput putin cu cobra, ne fixam distante, etc. Pe timpul zilei se iau doi crapi (spargem gheata de pe balta), si hotaram sa intepam pe rand, toti trei concurentii avand drepturi depline de pescuit. Au luat colegii mei cate unul, urmeaza ca urmatorul sa-l infrunt eu. Vin arbitrii , cantarim ce avem, eliberam si asteptam , mai o bere, mai o cafea.

Vine seara si partenerii mei intra in corturi,eu raman sub shelter, afara ploua si un vant parca descurajeaza orice actiune al pescarului. Intr-un tarziu,ma ingramadesc mai bine intr-o patura pe scaun si motai. Ma trezesc in sunetul statiei care suna de mama focului. Sunt buimacit, fug fara sa ma uit la statie sa vad la care lanseta este activitatea, nu gasesc butonul lanternei de cap, ba da,din cauza alergarii pe ponton s-au mai starnit avertizorii altor lansete.

Sunt disperat,in sfarsit aud zgomotul tamburului de la care pleaca firul,intep si stupoare,uit de baitrunner si fac un colac de toata frumusetea pe fir. Pescar amator …deh. Recunosc ca nu ma puteam opri din injurat,iau lanseta, tai firul,shimb inaintasul,schimb bila si lansez cu un gust amar si imi doresc din tot sufletul sa-l prind ,,tot pe ala” ca era al mai frumos.

Noapte, rece, fac o cafea si imi reiau locul sub shelter, mai treaz ca niciodata,mi-a sarit somnul pe o saptamana. Spre dimineata suna statia, o iau din loc, acum vad swingerul cum se lasa usor in jos,,,o fi un cteno” ma gandesc si hotarat sa nu gresesc …gresesc. Uit sa mulinez putin firul pentru a-l aduce in pozitia de intepare, si trag de lanseta cu swingerul lasat in jos. Normal. Acum imi aduc aminte de unul care parca mi-a spus cuvantul nasol cand am plecat la concurs. Si da-i si lui. Dimineata ,printre sorbiturile cafelei ma gandesc daca sa le spun celor doi colegi despre noaptea de calvar. Le spun si ma inteleg. Buni baieti. Ma jur sa nu mai pun mana pe lansete si sa ajut numai la minciog, la nadit, la schimbat monturi, orice numai intepare nu. Cei doi imi spun ca suntem o echipa si nu este cazul. Mai vedem.

Intre timp mai au si ei ratari, dar nu din prostia lor ca mine. Se mai prind pesti, se mai cantaresc,acceptabil pentru noi. In fine, ultima zi de concurs, aproape de ora de finish, ne apucam de strans. Unul dintre parteneri pleaca la vecini pentru o cantarire,celalalt coleg strange cortul, eu strang lansetele. Mai am doua cand … biiip !! Prima idee a fost ca din cauza mea se zdruncina pontonul si de asta tipa avertizorul. Dar incepe sa ia fir si ma uit la colegu’ care scoate capul din cort cu mainile ocupate de niste suporti. Nu mai astept, asta e, acum ori niciodata. Si vinovatul este chiar aici,ultimul din concurs : 7kg

Post Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.